پادکست امیر قسمت ۳ - امیر سیداحمدپور
پادکست امیر قسمت ۳ - امیر سیداحمدپور
در تدوین برنامه بازاریابی ما باید ۷ گام را طی کنیم؛ گام اول شناسایی گروه مخاطب یا بازار هدف ماست. در این مرحله(آنالیز گروه مصرف کنندگان) ما باید به ۵ سؤال اساسی پاسخ بدیم: ۱.گروه مخاطب من، چرا باید محصول یا خدمات من رو خریداری کنه؟ چرا نباید به سراغ رقیب من بره؟ کالا یا خدمات من چه نیازی از مشتری رو برطرف میکنه؟ ۲.خریدار من کیه؟ مصرف کننده من کیه؟ ممکنه پدر خریدار باشه، و کل اعضای خانواده مصرف کننده باشن. ممکنه دولت خریدار باشه و مردم مصرف کننده باشن. ۳.پروسه خرید به چه شکلیه؟ مشتری چجوری در مورد محصولات و خدمات من اطلاعات کسب میکنه؟ کجاها میتونه من رو پیدا کنه؟ نمایشگاه؟ کاتالوگ؟ دفاتر فروش من کجاست؟ ۴.درگیری مشتری من با محصول چجوریه؟ منظورم درگیری ذهنی است. قبل از خرید: این چند میده، اون(رقیبش) چند میده؟ چرا از اون نخرم؟ چرا از این بخرم؟ بعد از خرید: نکنه فیک باشه! نکنه چینی باشه و سرم کلاه رفته باشه؟ کم کردن این ریسک ها به عهده مدیر مارکتینگ است. ۵.بخش بندی مشتریان! مشتری های من کجا هستند؟ کدام شهر ها و کشور ها؟ من به چه طریق میتونم بهشون سرویس بدم؟ خرید مشتری به صورت تکی است یا تیراژ؟ تک تک این سؤالات رو به تفصیل باید پاسخ بدیم. برای خرید ویدیو دوره تدوین برنامه بازاریابی بر روی لینک زیر کلیک کنید. https://seyedahmadpour.us/product/marketingplanvideo/