کیسه برنج های بغل کردنی
کیسه برنج های بغل کردنی
والدین نوزاد نورسیده در ژاپن برای خویشاوندان خود کیسه های برنج می فرستند تا به جای نوزاد تازه متولد شده بغل کنند. این کیسه های برنج در طرح های مختلف، و حتی به شکل یک نوزاد، ارائه شده و حتی برای حس واقعی بودن در پتو پیچیده شده و یا شبیه قنداق طراحی می شوند. وزن برنج موجود در کیسه ها به اندازه وزن نوزاد بوده و هرچه وزن نوزاد بیشتر باشد، قیمت این کیسه ها نیز بیشتر می شود. در بعضی شرکت ها هر گرم از این برنج یک یِن ژاپن بوده و یک کیسه ۳/۵کیلوگرمی حدود ۳۵۰۰یِن یعنی تقریبا ۲۳دلار خواهد بود. گاهی روی این کیسه ها عکس نوزاد نیز چاپ می شود. رسم فرستادن کیسه های برنج در فرهنگ ژاپنی «داکی گوکوچی» نام دارد که البته رسم جدیدی نیست؛ اما در دوران پاندمی کرونا، برای خویشاوندانی که از دیدار نوزاد محروم هستند، بغل کردن این کیسه های برنج به عنوان نمادی از نوزاد تازه متولد شده دلگرمی بزرگی بوده است. یکی از فروشندگان می گوید این رسم تنها مختص نوزادان تازه متولد شده نبوده و با کم شدن آمار تولد نوزادان در ژاپن به رسومات مراسم عروسی نیز اضافه شده است. زوج های جوان برای والدین خود کیسه های برنج با عکس زمان کودکی یا نوزادی خود می فرستند تا نمادی از قدردانی از زحمات آنها باشد. مترجم: مهرناز الماسی منبع: Guardian
